Allting lutar

Idag kom jag hem från Roskildefestivalen. För tio timmar sedan var jag skitig, svettig, varm och stendöd. Men herregud vad jag är lycklig.

Eufori är något jag sällan känner, och det gjorde jag flertalet gånger där på varma, dammiga, smutsiga, underbara, fantastiska och utomordentligt vackra Roskildefestivalen.

Just nu är jag dock för trött i huvudet för att tänka. All öl, all röka, alla cigaretter har gjort hjärnan till en trögflytande gelé som väntar att få bli uppäten, konsumerad och sen ge energi till en ny hjärna.

Jag vill inte lova något, men det kommer dyka upp små historier om kvällarna och dagarna, om äventyren, om upplevelserna, om människorna och om de döda cellerna. Om insikterna, om fylleräderna, om hittegodset och om allt annat.

Nu ska jag lägga mig i en säng för första gången på en vecka.

0 kommentarer: