Fotbolls-VM

Trodde aldrig att jag skulle erkänna det. Trodde verkligen aldrig det. Vet ni vad? Jag tycker om fotboll. I alla fall i mästerskapssammanhang. Det är sant. Idag satt jag och peppade Japan - Holland. Japan spelade bra som fan, men Holland tog segern. Inte så oväntat kanske, men det är något med att heja på underdogs. Det var rätt förvånande att Japan lyckades hålla igen så länge och dessutom lägga in en växel till i andra halvlek.

England sög igår. Fuck England. Ni är typ som Sverige i mästerskapssammanhang, totalt värdelösa. Hoppas ni åker ut.

Jag trodde aldrig att jag skulle se en match på hela mästerskapet, men jag fastnar så lätt. Speciellt om man inte har något bättre för sig. Då fastnar man rejält. Dessutom tror jag att Olle lyckades få mig att engagera mig litegrann i sporten när han spelade Pro Evolution Soccer 2010 i Svalöv. Satt med honom och hejade på Ruben Kuben, stålzombien från Elfenbenskusten. Jävlar vad han kunde spela.

Fattar ni, jag fastnade i ett jävla fotbolls TV-spel. Det är rätt sjukt.

Apropå fotboll... Såhär borde alla lag spela. Då hade det blivit ännu roligare.



BONUS: Shaolin Kung-Fu hokan.


PS. Snart är det Roskildetime. DS.

0 kommentarer: