Regnet och det gråa

Ärligt talat. Det regnar idag. Dagarna bara slår om. Av och på. Tycker att det är lite underligt. Fast det är ju skönt med omväxling. Eller hur?

Regnet är inte kallt längre. Det är också rätt skönt. Man kan i alla fall gå med öppen jacka, köpa nya glasögon på tiger och röka en cigg utan att störa sig. Dropparna pärlar sig på glasögonen och så måste man torka av det med sin t-shirt. Det stör mig inte det minsta. Det är rätt mysigt faktiskt, när man tänker efter. Att torka glasögonen och byxorna när man kommer innanför dörren och slå på Bohren Und Der Club Of Gore. De är bäst när det regnar. Lite mellow sådär. Tycker dock om att vara mellow. Mellow är min bästa sinnesstämning.

Jag menar inte mellow som i deppig, även om man lyssnar på Nick Caves Weeping Song i skrivande stund. Jag menar mellow som i laid back. Det är jag som är den sköna stilens charmör. Jag har rätt skön stil. En blandning av lugn, flum och skratt. En jävla bra kombo för den som orkar med det.

Nån annan som är riktigt lugn och chill är Katie Melua. Hon har släppt ny platta nu, men jag har inte hört den. Borde ladda ner den. Eller se om den finns på Spotify. Ibland är Spotify skit, för skivbolagen vill inte att vissa band och artister ska ha alla sina plattor ute. Jävla profitälskare. Pengar är fan inte hela världen. Ta det lugnt och lägg ut er jävla musik istället. Vallfärd kallas det, om ni inte hört talas om det.

Katie Melua är också mellow. Fan vad skönt. Jag förstår henne precis.

1 kommentarer:

Frida Vermillian sa...

jag vill också vara mellow snart. har inte varit det på tusen år. tar allt på för jävla stort allvar.