Spotifylistor och skrumplever

Idag är det söndag. Söndag natt och jag knåpar ihop en fruktansvärt fantastisk spotifylista. Har lagt till lite nytt skit i den, mest för att jag blev så inspirerad av igår och för att igår ägde. Fredag den 4:e juni, alltså. Idag är det den sjätte. Eller ja, det har varit den sjätte i tre timmar. Skitsamma. Den går att hitta om man lägger in detta i sökfältet: spotify:user:groddanpoddan:playlist:66ZMgNnPz1wJUZBF95aiqm

Asfett.

Den senaste veckan har jag festat ihjäl mig. Det känns ganska bra, faktiskt. Första två gångerna var skolfester, klassfester. De var ganska roliga. Ibland är de roliga. Denna gången var de roliga. Har missat dem totalt eftersom jag alltid varit i Malmö på helgerna. Vem fan bryr sig, egentligen? Vem fan pallade stanna i en håla AKA Svalöv anyways? Fuck Svalöv. Ses om tusen år.

Fuck Svalöv men älska människorna. Så kan man väl kanske se på det hela.

Jag har slutat nu. Jag vill aldrig mer gå i skolan. Jag hoppas verkligen att jag slipper. Jag vill bara göra någonting som ja kan tjäna pengar på. Typ klippa överbevuxna gräsmattor eller lära mig köra tåg. Det hade varit awesome. En sjuhelvetes u-sväng om man ska ha mitt skrivande i åtanke...

I torsdags åkte jag till Malmö och drack öl i Fridas ära. Det var rätt fett att hennes rektor, eller vad fan det nu är, hade spelat in ett litet tal till henne. Och Gustav såg ut som döden. Och Paul fick ett nytt band han borde lyssna på. Sen gick de till hipp och jag gick hem och sov.

Sov för att vakna till fredag morgon. En jävla morgon. En riktig pendlarmorgon. Åkte tåg och buss och skit. Sen var jag i skolan och grät inte en skvätt för jag kommer inte sakna er. Inte än. Inte nu. Just nu är jag trött på er litegrann. Men ta inte illa upp. Jag behöver helt enkelt bara tid för mig själv, från er. Tid för mig och mina vänner i Malmö, en ny vardag. Så jag åkte därifrån, från Svalöv, med gott humör. Äntligen.

Kom till Malmö vid 17-tiden, skyndade mig till Universitetsholmens utspark och mötte upp Mati. Vi pratade i en timme eller så, det var fett. Hon hade en fin klänning, jag hade kostym på mig. Vi satt i gräset.

Vidare till Vera, sänkte ett glas champagne, vidare till Ellen.

Och det var där jag fick skrumplever. Öl efter öl efter öl efter öl efter cider. Det var gott som fan. God mat och god dricka. Gott sällskap också! Nytt sällskap. Jävligt kul. Träffade Malin för första gången. Ändå har vi pratat i typ två-tre år. Vaddå, ni har också randoms på msn. Fuck off.



Skrev på skrivmaskin också. Det var fett. Hittar inte pappret men det handlade om Ozzy, om Mansons kuk, om fladdermöss och om guleböjer. Vi var två som skrev. Jag och Karin. Det var fett. Hon var duktig. Insinuerade på allt jävla möjligt. Hon gillade det ordet, men jag har nästan ingen aning om vad det betyder. I alla fall inte i berusat tillstånd.

Sen stack jag till Slagt. Där var sådär. Vem pallar dansa i en jättestor hall? Bull.
Sen KB. Fett. Sen GEC. Fett som fan. Sen var solen uppe och då stack jag och Eric till McDonalds. Fett som in i helvete.

Sen blev klockan Lördag och jag stack hem till Lina och Elias och fick mer skrumplever.
Har dessutom uppdaterat min sommarlista på spotify, som sagt. Nu är den ASBRA.

Ska sova ihjäl mig nu. Flytta lite skit till mitt pojkrum i eftermiddag.

Det är bitterljuvt. Skönt att vara hemma, jobbigt att vara hemma. Ingen frihet, lite att göra. De balanserar varandra.

Ska ta och sova ihjäl mig nu. Nite.

1 kommentarer:

en kommentar sa...

du har blivit så kaxig på bloggen lille grodd. det är coolt!