Saker för pengar

Följande vill jag göra när jag får pengar. Ja, jag vet, det lär väl ta ett tag, men vad fan...

1. Resa till Amsterdam eller Berlin (ca 3000 kr)
Måste få se världen. Måste få se vad det är man missar när man bor i Sverige. Säkert inte så jättemycket, men det är en annan stad i ett annat land. Fattar ni hur mycket jag längtar hemifrån ibland?

2. Köpa biljett till Roskildefestivalen 2011 (ca 2500 kr)
Detta är egentligen första prioritet. Det är fyrtioårskalas nästa år. Maxat som fan kommer det bli. Vem följer med?

3. Fixa körkort (ca 10 000 kr)
Har aldrig suttit bakom en ratt och blev lite avundsjuk på min storebror som precis köpt bil och ska börja med körkortet närsomhelst. Jag vill också kunna köra bil.

4. Bli medlem i Malmö Klätterklubb (ca 2500 kr)
Jag har haft detta i tankarna i typ två år nu. Det är inte så dyrt och det är bra träning. Det enda jag behöver är medlemskap, tvådagars kurs och klätterskor. PS. Man får tillgång till ett gym också. DS.

5. Skaffa en BMX (ca 2300 kr)
Fan vad jag vill ha en BMX. Det skönaste är ju att jag på något sätt kan kombinera klättringen och BMX-åkandet. Stapelbäddsparken har både klättervägg och ramper. Winwin.

6. En ny dator (5000 kr eller mer)
Min dator är svingammal. Säkert fem år gammal. Den funkar knappt. Måste. Verkligen. Ha. En. Ny. Hur ska jag annars kunna spela Diablo 3 när det kommer!?!?!? Gråt.

7. Göra mitt rum mysigt (ca 1500 kr)
Ja, jag har haft planer på det ett tag nu. Mitt rum är bedrövligt. Pojkrum som fan. Mycket som måste göras. Fy. Jag vill inte sitta härinne. Det ser ut som en knarkkvart härinne!

Hej. Jag behöver 25 500 kronor.

HAR NI EN KRONA ÖVER TILL MIG?

PS. Alternativt kan jag strunta i körkortet, sno BMX:en, flytta in KUBEN till mitt rum och hoppa lifta till Berlin/Amsterdam. Det resulterar i att jag sparar in en jävla massa pengar. DS.

0 kommentarer: