Jag önskar...

Jag önskar att jag var en bomb som kan explodera, säga och göra allt det jag vill. Jag önskar att jag kunde säga ifrån mer, säga "Nej, jag tänker inte göra detta". Jag önskar jag vore mindre feg. Jag önskar jag vore mindre sårbar. Jag önskar att jag skulle kunna klara av att ta skämt på min bekostnad, lite tråkning. Jag önskar jag vore mindre konflikträdd, önskar att jag hade orkat se folk bråka och bråka lite själv, för att få min vilja igenom. Jag önskar att jag kunde prata lite mer från hjärnan, vara lite rationell för engångsskull. Jag önskar jag vore mindre lat, lite mer go i mig, lite mer fart. Jag önskar att jag vore lite snyggare, eller lite smartare. Jag önskar jag vore både lite snyggare och lite smartare. Jag önskar att min plånbok vore lite rikare på pengar istället för kvitton. Jag önskar att jag kunde resa vart jag ville, det vore soft. Önskar att vara i Berlin, även om alla terrorister också önskar att vara där. Jag önskar att Roskilde skulle ha varit året om. Jag önskar att jag vore Orange Feeling. Jag önskar jag vore en festival. Jag önskar att jag visste om vore är rätt ord eller om det är helt fel i dessa sammanhangen. Jag önskar att jag kunde spela munspel lite bättre. Jag önskar att jag hade ett finare munspel, ett kromatiskt, ett jättefint munspel. Jag önskar jag kunde skriva noter. Jag önskar att jag vore en not.

Men jag önskar inte att jag var någon annan.

0 kommentarer: