Ett knippe hycklare

Så gör de svenska jägarna ännu ett felsteg, ännu ett snesteg. Jag orkar inte längre nu...

Ni kanske har läst på dn.se eller dylikt att de ska föra in vargar i landet från öst, för att "stärka" den svenska vargstammen. Det är goda nyheter, eller hur? Klart det är goda nyheter. Jag menar, här sitter vi och ojar oss om att den svenska vargstammen börjar bli inavlad, kusiner får kullar med kusiner...

Samtidigt vill man skjuta 20-29 vargar iår. Jag fattar ingenting. Jag blir sne på sånthär. Inte jakt i sig. Visserligen har de ett jobb att sköta, de där jägarna. Visserligen tar de också livet av varelser. Med bra avsikter vet jag inte, men de har i alla fall ett jobb att sköta.

De borde kanske sköta det lite snyggare än såhär.
Ett knippe hyckleri till den svenska faunan. Varsågoda, hoppas de är glada och nöjda nu.

0 kommentarer: