Riktigt soft

Rapporterar att jag skulle skriva det första inlägget för 2011. Ärligt talat har jag ingen aning om var jag ska börja, men det vet inte 2011 heller.

Men vi kör på.
Brans föreslog att jag skulle skriva om något soft. Alltså, Brans, bara så du vet är det inte detta jag skriver som är soft. Det kommer någon annanstans. Kanske i min fattiga lilla röda bok där jag skriver fattiga små dikter som ingen får läsa. Om det blir bra får du se.

Skitsamma. Nu skriver jag om saker som är jävligt soft.

2010 är över och det är soft. Hoppas att jag inte får ett lika CP år som 2010. För det var rätt CP, även om det hade jävligt feta ögonblick. Överlag var 2010 ett CP år. Ingen mer drama av den sorten tack, även om det också var jävligt kul. Ingenting kan röra mig ryggen, så fuck off.

Kosmiskt klister är riktigt soft. När man tänker på samma saker som någon men man har nästan ingen kontakt, mer än på ett kosmiskt plan, mer än inne i huvudet, inuti ens stad och så korsas ens vägar. Riktigt, riktigt soft är kosmiskt klister.

Det är soft också att komma på att allt, hela kroppen, styrs från hjärnan och att man med hjälp av hjärnan kan styra sin hjärna. Allt sitter i huvudet. Du kan göra allt med din hjärna.

Din hjärna är en stad, vilket är rätt osoft, eller soft, beroende på hur man ser det. Så, gå inte vilse. Lär känna din stad. Ta inte taxi eller buss. Gå eller cykla. Varför? För att du ser mer av din stad då. Och ju mer du ser av en stad, ju lättare har du att hitta tillbaka till ett smultronställe igen.

While we're at it, hitta ett soft ställe att slå dig ner på i din stad. Det är det bästa man kan göra för sig själv. Nånstans med schysst utsikt och värme i elementen. Some place cosy.

Något annat som är soft är filmer. Speciellt riktigt bra filmer. Dåliga filmer är osoft, men jag tenderar att inte se sådana. Inte sedan Luciabion i alla fall. Jo. En. Tron. Den var fattig.

Att vara kissnödig när man skriver inlägg är soft, det ger en tid att fundera.

TV-spel är jävligt soft. Alla som tycker TV-spel är osoft kan dra åt helvete.
Att be folk att dra åt helvete är också soft, sålänge man har en anledning att be dem fara åt helvete, typ om de inte tycker om TV-spel.

Milky way är soft. Ni vet, chokladen? Hallå? En galax i ett choklad? Ja, tack.

Tänker inte ursäkta för detta inlägget. Tänker bara låta det vara och avsluta det nu.

Soft att ni har fått en soft inblick i vad jag tycker är soft nuförtiden.
På återseende.

2 kommentarer:

fridi sa...

vilket soft inlägg groddan. från och med nu är du softarnas kung. på ett bra sätt. innan var du det på ett dåligt sätt du vet på den tiden då man frågade dig var du gjorde egentligen och du svarade att "du gör". men nu har det slagit om du vet. det är ingen skillnad egentligen. eller jo. skillnaden är att du har accepterat ditt öde. och det känns ju.... soft.

bitmap brothers sa...

fan det e soft att komma till min inspelning av pukens hämd. Delux dela bitmap brothers!