Sega dagen, döda kvällen

Idag vaknade jag av att Frida ringde och väckte mig klockan 11. Hon spenderade en jävla massa pengar på stan, berättade hon. Sjukt jobbigt. Hon störde mig i mina tankar och när hon ringde försvann de. Har för mig att det var tankar om framtiden och nu kommer jag inte på vad det var. Tack, Frida, för att du förstörde hela min framtid på två sekunder. Fast hon var rätt ball ändå. Hon sa att alla i barnligan är så jävla trötta runt 11, att hon väcker alla när hon ringer. Man kan väl säga att hon är en väckarklocka.

Så jag gick upp och åt frukost i vardagsrummet. Tittade på apor som härjade i Jaipur på NatGeo Wild. En av ungarna elades till döds. Det var sorgligt. Höll på att börja gråta.

Sedan ringde Mattias och frågade om vi skulle till bian om en halvtimme. Ja, sa jag, och klädde på mig. När jag ringde tillbaka var han på väg till en jävla loppmarknad ute vid Jägersro. Hoppas verkligen du hade skitkul, Mattias. Douche.

Så jag satte mig och lyssnade på musik. Då ringde Eric och bad mig komma till honom. Så jag svarade att jag kunde komma förbi.

Så jag lyssnade på musik och surfade lite på datorn och då ringde Mati som var på väg till Malmö. Hon ville ses, så jag svarade att vi kunde ses, hon sa att hon skulle ringa när vi kunde ses.

Efter att jag hade lyssnat klart på musiken cyklade jag hem till Eric och såg Ari Gold, Vince Chase, Johnny Drama och de andra grabbarna i Entourage. Ett avsnitt. Då ringde Mati igen, då sa hon att hon var dödstrött för att hon hade varit uppe sedan klockan sex, av okänd anledning, så jag sa att hon fick vila och att vi fick ses en annan dag. Vilket var lite bull att säga, hon ska ju på Siesta och hela veckan ska jag vara i Svalöv = dåligt. Men efter det tänker jag ringa till henne och säga att jag vill ha picknick i parken. Då kanske jordgubbarna har kommit också.

När vi hade lagt på bestämde jag och Eric oss för att se fyra avsnitt till innan vi gick ut. Då var klockan plötsligt halv fyra.

När vi gick ut gick vi till bian och Eric bjöd på en energidricka. Jag blev inte särskilt pigg av den, men det blir jag aldrig, även om jag försöker inbilla mig det. Jag och Eric pratade om framtiden, vad vi ska hitta på i höst. Vi båda sitter i samma båt: Arbetslösa och slöa. Men vi pratade om framtiden och den började ljusna lite. När vi blir flera år äldre än vad vi är nu ska vi äga ett kafé, ett sånt hippt veganskt/ekologiskt kafé. Jag sa inget till Eric, men jag tycker det verkar bull. Men vi får mötas nånstans mitt emellan och starta en rockklubb eller något. Sjukt bra.

Plötsligt kom Simon gående vid triangeln, så han hookade på och vi gick till Game. Man får byta in Assassin's Creed 2 för 250 spänn om man ska köpa ett nytt spel. Tänkte göra det och köpa Pokémon Soul Silver till DS. Assassin's Creed 2 är så bull ändå. Inte ens Leonardo Da Vinci räddar det från att faila hårt. Rasmus dök upp som ett spöke bakom oss. Sen gick vi alla fyra och skiljdes åt vid kanalen; Simon & Jag; Eric & Rasmus.

Jag & Simon gick till Gustav och sa hej. Han sa hej. Sen gick jag och Simon och satte oss i gräset vid Gustavs torg. Gustav borde riva det där sketna China Box huset och bygga ett hus åt mig istället. Hade varit så ball att bo på hans torg.

Klockan blev kanske fem. Så jag hämtade min cykel hos Eric och stack hem och tänkte att jag skulle ut och cykla på min snabbaste cykel. Så kom jag hem och såg att någon hade mixtrat med den så att det inte fanns några växlar. Skitkul. Och sen tittade jag på de andra cyklarna. Den ena fattades också växlar + broms, den andre fattades trampor. Yes, här hemma har vi en hel cykelverkstad och så är cyklarna inte ens hela. Fail.

Och nu sitter jag här och chillar och lyssnar på musik igen. Chillar är väl kanske inte rätt ord. Jag är egentligen sjukt rastlös och undrar varför Jesper är en sån douche och inte vill ha mig hemma hos sig. Men vad kan jag säga? Brukar ju säga att han är oförskämd och otacksam. Trots det flabbar vi alltid en hel del när vi ses. Vad vet jag, Eric kanske har snackat skit. Men vad kan jag säga? Får väl skylla mig själv. Snackar man skit får man tåla skitsnack.

Mattias och Co. är ju inte mycket ballare. De är ute på möllan eller något och dricker öl för sina sista röda ören.

Hoppas verkligen att ni har skitball, allihop.
Och så kan ni ha de bra.

God kväll.

OBS! Inget i denna text är ironiskt menat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

10 p

matilda sa...

tju groddan jag läste ALLT

Per sa...

Är stolt över dig, Matilda.

Anonym sa...

Groddan, jag älskar dig, önskar att du va i Göteborg med mig! Kram kram, Max Galax~