TV-spelsmani: Fiender jag hatar att möta

ricki lee är bäst

Okej, det får bli en inledning och en hyllning till Ricki Lee, mest för att jag fick låna hennes New Super Mario Bros. till DS. Vi kan väl kanske börja där, i Mario-världen, med fiender jag hatar att möta i TV-spel. Herregud, ja, det finns några stycken från Mario-spelen att avverka. Vi kan börja med de värsta.

Lakitus (Super Mario Bros.)


















Fyfan vad jag hatar Lakitus. De är som små djävlar på moln, vilket är helt motsägelsefullt. Det borde sitta små änglar på molnen och släppa gröna svampar istället.

Det värsta är att möta Lakitus på banor som ständigt rör sig, så att man har extra mycket att vara på vakt för. Jag hatar att det är helt omöjligt att döda deras Spiny Eggs, förutsatt att man inte har tagit någon eldblomma innan eller under tiden de kommer. Eller om det inte finns några block att hoppa upp på och sedan döda Lakitun.

Däremot får man något riktigt gött tillbaka om man lyckas knocka ner Lakitun från sitt moln. Man hijackar hans moln, helt enkelt, och det är riktigt gött.

Hammer Bros (Super Mario Bros.)















Hammer Bros. Jag kan inte ens förklara hur mycket jag hatar de jävlarna.

Skeleton Guards (Zelda: Ocarina Of Time)














Dessa fiender hatar jag av en anledning. De är så fruktansvärt jävla sega att döda. Det tar säkert två minuter att döda en av dem, och ibland kommer två på samma gång (!). Palla det. De är riktiga douches. De hade like gärna kunnat vara minibossar. Eller, ja, de är minibossar.

Giant Rad Scorpions (Fallout 3)











Utan tvekan en av de mest irriterande fienderna i hela Fallout 3. En av de svåraste att döda, faktiskt. Alltså, Death Claws i all ära, men de dödar jag helenkelt genom att först göra dem handikappade med en pil från dartgun och sen en shotgun salva i huvudet. Hur som helst, jag brukar använda combat shotgun i det spelet, mest för att den gör så jävla sjuk skada i närstrid. Men inte på Giant Rad Scorpions. Nänä, de ska tåla fem magasin. Plus att de är immuna mot giftet (det är deras gift man använder i dartgunen, Hur jävla löjligt är inte det? Skulle inte förvåna mig om de överlevde en mininuke.

Det lär komma fler fiender senare, men just nu får det räcka med fyra. Kommer snart även att publicera ett inglägg om Hardcore och Retro, så håll tillgodo. :*

0 kommentarer: