Fascinerad

Såg precis Gonzo, dokumentären om Hunter S. Thompson. Har sett bitar av den förut, aldrig hela.

Den var bra. Den öppnade upp lite mer för Hunter S. Thompson, som om han är en del av mina texter Däremot är vi två vitt skilda människor. Han en vansinnig, ursinnig galning med revolvrar, cigaretter, alkohol och droger omkring sig. Han en fullkomligt ärlig, allvarlig, busig galning utan spärrar för sitt skrivande. Revolutionerande. Han en rockstjärna inom författarskapet. Men vad är rock n' roll?

Jag citerar Victor Hanning, som förklarade det med följande, mycket riktiga ord:
"Rock är dårskap med en pojkaktig twist, helt enkelt. Men det finns också själ och personlighet och djup. Rock är inte musik. Det är bortom. Det är rösten. Det är en person som bara blir starkare och starkare - en person som kör hårt hur det än går. Som är beredd att korta livets linjal och bara slänga ut allt man spar i en hel livstid."

Jag vet, jag borde inte jämföra mig så mycket med någon annan än mig själv. Hunter S. Thompson är ett geni, helt enkelt, och det är lätt att försöka apa efter.

Problemet med mitt skrivande och min kreativitet ligger i att jag inte kör hårt. Jag ligger på latsidan, som med allt annat. Att jag inte ens orkar ta itu med disken på internatet är fan varning nog.

Det är dags, Per Danielsson. Det är dags att börja.

Disciplin, fokus, koncentration och en hel del dårskap. Lev snabbt.

0 kommentarer: