Snöfall

Det snöar i Skåne och snön lägger sig. I alla fall här i Svalöv, i inlandet. Vet inte riktigt hur det är vid kusten, i Malmö. Det brukar vara mildare där så jag antar att snön smälter bort snabbare än vad den faller.

Jag borde kanske börja använda mina vinterskor, men de är så gamla och jag tror ärligt talat att de klämmer på mina tår som annars ändå gör ont. Jag borde kanske köpa nya vinterskor men jag är så pank. Får väl använda mina gamla. De är ganska snygga, tror jag.

Men de är fan två år gamla och väldigt trasiga. Jag kan inte använda mina converse, man blir så jävla kall och blöt om man går i snön. Dessutom halkar man omkring som Bambi på hal is. Det hade jag kanske sluppit om Svalöv låg vid kusten, som Malmö.

Det är fan vad det ska vara jobbigt med snöfall. Det enda positiva är att det inte regnar och att det är mysigt med snö.

0 kommentarer: