Hemlängtan

Det är inte samma sak i Svalöv som det är i Malmö. Det är inte samma kompisar, det är inte samma smog, det är inte samma säng, det är inte samma träd eller samma vägar. Även om allting egentligen hänger ihop på ett eller annat sätt så är det ändå mycket mer annorlunda än i Malmö.

Jag saknar Malmö ganska mycket. Jag trodde inte att jag skulle göra det när jag väl flyttade till Svalöv. Men det är inte samma sak längre. Det var då, idag känner jag annorlunda. Svalöv har inte så jävla mycket att komma med. Vad gör jag här, egentligen? Sitter av tid? I gotta make this stay worthwhile.

Vad ska man säga? Det är mitt hem. Malmö är mitt hem och detta är min bas där jag utför mitt arbete. Lite som ett sofistikerat koncentrationsläger, men jag är ändå ganska okej med det.

Det är inte alls särskilt konstigt att jag flyr till Malmö så ofta jag kan. Jag vet vem som väntar på mig där. Och ni är alla underbara på era sätt, och det är ni som gör Malmö till vad det är. Tack som fan.

Vänta på mig, jag kommer hem på fredag.

PS. Till Gustav.
Jag har en idé angående min diktbok. Vi snackar om det på lördag.


PS#2. Jag förväntar mig att det ser ut såhär den 24:e februari iår också...

0 kommentarer: