Summa sumarum

Min helg har varit underbar.

Fredagschill hos Mattias med gamla minnen - 26 gb bilder och filmer från förr. Vi fnissade åt diverse skit vi spelat in, mest åt att allt var hjärndött. Drack kaffe och åt kolakakor och tittade på Succéduon dessutom.

Jag uppskattar verkligen en vän att bara göra ingenting med. En som bor nära men inte helt inpå. En som man ringer till och säger "Jag kommer över nu" som möts av "Näääääää... Okej, kom hit". Det skönaste med att ha en sådan vän är att man slipper... Göra något! Man slipper göra något och man bara är. Man bara duger, som sällskap och som kompis.

Sedan blev det lördag.

Lördagskalas hos Eric för att fira Matildas 21-årsdag. Det var det bästa jag fått vara med om på länge. Tomatsoppa och bröd och öl och massa skratt och en pyramid och mer skratt och en till pyramid och en tredje och en jättefull Mattias och en låst cykel i marken. Vad mer kan man begära?

Hänvisar till Matildas blogg för filmer och foton.

Jag och Gustav hade en liten pratstund ute på balkongen och då gav jag honom en utmaning. Han måste ha med sig sin gitarr vart han än ska någonstans. Tillbaka fick jag att jag under hela nästa vecka ska bära med mig en anteckningsbok som jag kan bära i. Jag funderar på att verkligen ha med mig det hela tiden överallt. Dessutom ha det till hands hela tiden, inte i en väska.

I lördags mådde jag riktigt bra. Det känns skönt att vara tillbaka ur mörkret, ur hålet, ur svackan.

I'm back on track, baby!

Jag älskar mina vänner. Så är det bara. Och de älskar mig tillbaka. Jag behöver inte fråga dem det för det vet jag att de gör. Det är bra som fan.

Till sist vill jag avsluta med att fråga om kommentarerna fortfarande inte funkar, för jag pallar inte det. Om de inte funkar, låt mig veta det genom facebook eller något.

Vi ses på tisdag. Då är det fettisdagen och det får vi reda ut.

2 kommentarer:

Groddan sa...

Så. Nu ska det förhoppningsvis funka utan problem.

Ni får liksom klicka i "Namn/URL".

Anonym sa...

TJA! hoppas detta funkar nu. tack för i fredags lilla groddan, det var så himla kul.
jag fyller år på fettisdagen! men vi kanske hinner med en bulle innan mitt kalas börjar..?
hej!