"Kommer du från Facebook?"

Grattis till alla er som hittade hit från Facebook.
Jag har några förklaringar till varför jag har... Ja, raderat mig, temporärt, på Facebook.

Jag snokade för mycket och jag kände helt enkelt inte för att lägga mig i era liv. Är det inte omtänksamt av mig?
Det betyder inte att jag inte bryr mig om er, det gör jag. Men vissa saker måste ni ju faktiskt få hålla för er själva. Det kan handla om att ni går med i grupper som "NEJ TACK, INGA FLER MOSKÉER I MALMÖ" eller dess motsvarighet "VI SOM INTE ÄR MED I 'NEJ TACK, INGA FLER MOSKÉER I MALMÖ'". Ej heller har ni med att göra om jag är ett fan av Megan Fox. Eller vilka jag är vänner med. Eller vilka events jag tänker komma till och inte komma till.

Jag känner helt enkelt inte för Facebook, längre. Jag känner inte för att statusuppdatera och slösa tid på att hjärndött klicka mig in i någons liv när jag har ett eget att tänka på.

Jag tror jag har varit medlem i alla communities som finns på internet. Lunarstorm, Playahead, Bilddagboken, Helgon och ja, till och med Snyggast. Det är samma sak på alla dessa, man liksom lägger sig i folks liv och samtidigt tillåter andra att lägga sig i ens eget.

Är det inte lite läskigt egentligen hur blottad man är på internet? Jag menar, allting som går att ta reda på om mig går att ta reda på om mig på Facebook.

Vet ni vad? Jag vill hellre att ni frågar och tar reda på vem jag är istället för att jag bara ger er en jävla fribiljett till allt. Ni får anstränga er lite och det gäller även mig. Jag får anstränga mig för att lägga mig i era liv istället. Kanske slå en signal till de jag känner för att skvallra med.

Utan Facebook tänker jag försöka ägna mig mer åt mina kreativa sidor. Jag ska nog måla en tavla av något slag. Det har jag aldrig gjort förr. Eller läsa fler böcker. Jag läser inte så mycket böcker. Eller kanske bara dricka te och titta på filmer med Josef. Kanske spela Guitar-Hero med Olle när han väl är hemma.

Nåja. Jag går med i en grupp nu.
"Vi som inte har Facebook".

OK!
/JPGD

0 kommentarer: