Linssoppa, vin, öl och Lennon

Sitter med en handduk runt halsen och tänker på igår, för igår var så sjukt givande och roligt.

Hela dagen var rakt igenom fantastisk.

1. Jag gick och drack kaffe med Mattias och Fille på Café Zena.
2. Mötte upp Gustav och Frida.
3. Drack kaffe på Barista med Johanna.
4. Hem, hämta pengar, bestämma sig för att fira 100 dagar till studenten.
5. Till Fridi. Dricka vin, äta linssoppa och lyssna på musik.
6. Ölkaféet där hundra heleneholmare och två öl väntar.

Vad kan man säga? Listan pratar för sig själv, tycker jag. Förutom att det finns mycket mer att berätta.

På Ölkaféet väntade bland annat Lennon, Roberto och massa nytt folk och det var fullkomligt fantastiskt. Jag, Lennon och Linus snackade om deras färd till Färöarna, vilket gjorde mig sjukt intresserad. Jag menar, Färöarna. Hur otippat ställe är inte det? De ville att jag skulle skriva låttexter till dem som de kan köra på en lokal pub där, jag ställde självfallet upp.

Visst, det var fyllesnack och halvseriöst, men jag kan faktiskt se potentialen. Det är ett äventyr värt att se fram emot. På ett eller annat sätt så kommer det att bli av.

Ölkaféet en tisdagkväll - fyllt av glädje, gamla och nya vänner - var så bra att jag höll på att smälla av.

4 kommentarer:

Frida Vermillian sa...

ölcafét var jävligt bra, fram tills allt blev lite för hajpat och jag ragglade hem. sen var det nog rätt bull. kom on!

Per sa...

Men det är lugnt. De blev fulla bara av att titta på dig! :D

Anonym sa...

Ring mig innan ni drar till Färöarna!

Per sa...

Ge mig ditt nummer då.