Maginfluensa

Ungefär samtidigt som jag gick in genom dörren här i Svalöv slog den till. Det kändes som att någon hade slagit mig så hårt i magen att hela skiten var ett blåmärke. Eller, det kändes mer som det brukar göra efter jag ätit champinjoner. En slags stickande känsla som tar vid i korsryggen och upp över magen. Stickande vore en underdrift, men jag hittar inga andra ord.

Så jag låg i min säng och vred mig i smärta hela natten, kallade på mamma och Gud och allt annat. Förbannade djävulen när jag vred mig som en wettextrasa. Det verkade verkligen vara som att jag var en wettextrasa som bara ville vrida ur allt skit jag torkat upp. Kändes som en snedtändning på den värsta drogen som någonsin funnits.

Efter ett tiotal besök på toaletten lyckades jag äntligen somna. Och gott sov jag. Idag har jag inte ens varit nära på att spy. Jag har kunnat dricka vatten och just nu dricker jag avslagen cola. Ricki Lee var en ängel och gick och handlade till mig. Får klara mig på blåbärssoppa och cola i någon dag nu.

Och nu då? Jag behöver ha något att sysselsätta mig med. Vad brukar man göra på sina sjuka dagar? Vad brukade jag göra när jag var hemma från skolan i en vecka när jag var liten? Jag spelade tv-spel och det är precis vad jag vill göra nu.

Så, Josef, nu tar jag och kopplar in ditt SNES och smäller i A Link To The Past.

0 kommentarer: