Ringde in det 21:a året

Igår fyllde jag år. 21 år. Tjugoett år, redan. Det är faktiskt helt sjukt. Det är faktiskt helt sjukt att det redan har gått 21 år sedan jag kröp ut ur morsan, en dag för sent. Egentligen skulle jag fylla år den 31:a Mars, men jag bestämde väl mig för att chilla en dag extra och bli ett litet skämt. Har fått dras med det hela mitt liv, att vara ett litet skämt. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket, men det är bara underligt att fylla år den första April.

Hursomhelst. Det blev en toppendag. Först ringde Mattias och stressade mig. "Jag ska käka falafel. Kom hit nu för fan!" Han fick ringa tre eller fyra gånger innan jag var klar med allt. Bah. Matilda flyttade, de var klara innan jag kom. Precis som jag befarade. Slapp alltså lyfta någonting, hehe.

Sen gick vi hem till Eric och chillade. Nån timme senare dök vi upp hos Frida med en flaska vin och några öl. Vinflaskan var slut efter en timme. Då gick vi och käkade pizza med grabbarna grus. De bjöd, såklart. Det tackar jag för! Pizzan fick oss att rulla till ölkaféet där jag sänkte en bärs och en guiness.

Måste säga att det var en alldeles underbar födelsedag. Det var varken stort eller litet, det var lagom. Och lagom var precis vad jag ville ha när jag fyllde år.

För jag behöver inga stora partyn för att trivas. För jag behöver bara ett gäng nära och kära för att vara glad.

Tack.

0 kommentarer: