Helg för tusende gången

Känns som att jag åkt mellan Malmö och Svalöv så mycket att jag vet exakt vilka människor som är på första bussen, tåget och sedan stadsbussen. Man börjar känna igen ansikten och det tycker jag är ganska läskigt. Ändock är det fascinerande hur många gånger man kan se en person utan att säga hej, se henne stå i mitten av dragspelsbussen eller höra den underliga lillkillen prata med sin lärare i Svalövs enda busskur.

Det är helg för tusende gången. Det är bara en antagning. Men veckodagarna går snabbt förbi, nästan lite för snabbt och man får inte något gjort. Inte riktigt, i alla fall. Försökte skriva klart en novell denna vecka, men det gick ju som det gick. Skrev fem sidor, hursomhelst. Det är ganska svårt att skriva en självbiografisk novell eftersom man på något sätt tänker: "Är det okej att skriva såhär? Borde jag ändra namnen?" osv. Egentligen spelar det ingen roll för personerna det handlar om kommer ändå att känna igen sig i situationen, så jag lät bli att ändra.

Idag var det tänkt att jag skulle hänga med Victor på fest, men det fanns ingen fest för oss att tillgå. Vi satsar stenhårt på en annan helg, typ nästa. Och om det skulle skita sig även då tänker jag fan bjuda hem honom och några andra till Svalöv för en riktig rövarkväll.

Borde kanske ha gått till det där poetry-slamet som Josef är på nu. Han ska tävla, men jag anmälde mig aldrig. Hade jag gjort det hade jag nog läst en förbättrad verision av "Du är bara ett nummer i min telefon", för den är så jävla bra. Och så hade jag ringt henne uppe på scenen, bara för att. Jag tror jag hade vunnit. Fast vad vet jag, hon kanske står i publiken just nu. I alla fall att döma av facebook.
Får heja på Josef. Hoppas det går bra för honom.

Nu ska jag skynda mig till Eric och knäppa några öl för att sedan dra vidare till Johanna och KB.

Arrivederci på er.

0 kommentarer: