Vårsol

Det har hänt något knepigt idag. Något knepigt som jag gläds över. Jag tror det var första gången solen sken iår och det var fullkomligt fantastiskt. I klassrummet. Alla log. Det var nog ingen som inte log i klassrummet idag. Jag kan svära på att det var vårsolen.

Det har hänt något knepigt idag. Det var sol ute idag och snön på marken smälte några lager. I kafeterian var alla glada och det fanns några nya människor också. De var också glada. Även matpersonalen var glada, det märktes i maten för idag var det enchiladas och det var jävligt gott. Och hela veckan framöver är fullsmockat med god mat.

Det har hänt något knepigt idag. Vintern har dött och det är underbart. Ge mig värme, ge mig sol, för det är som körsbäret högst upp på en jättelik och makalöst god bakelse som jag nu får käka. Denna kakan kommer att räcka länge och solljuset gör mig hög.

Det har hänt något knepigt idag. För första gången på länge har jag känt mig motiverad och inspirerad. Det är dags. Vinterodlingen. Det är dags att skörda det som växt tyst och obemärkt inom mig. Och det är dags att baka bakelsen ännu större med vad jag har.

Det har hänt något knepigt idag. Jag såg hela vägen till Malmö från rövhålet av Skåne - ni vet Svalöv, Eslöv, Landskrona området. Det gav mig hopp. Hopp om att hemma är aldrig långt bort.

Vårsolen bara skiner.
Och jag skiner med den.

0 kommentarer: