Vaknade av att jag skrattade

Sjukaste mornarna på länge. Mitt uppe i en dröm börjar jag skratta högt åt något som hände där. Jag minns inte alls vad det var, men jag tror att Eric gjorde något som var helt sjukt. Fan, att jag inte minns. Och fan vad glad jag var när jag vaknade.

Det var likadant igår. Jag vaknade av att jag log. Sedan log jag hela vägen till Svalöv.

Det kändes som att något stort låg och väntade när jag hällde upp müslin och mjölken i min svampbobskål imorse. Jag var nog mest pepp inför textsamtalet. Men fortfarande låg det något i luften jag inte kunde sätta fingret på. Inte förrän efter lunch.

Och herre min jävla Gud vilken överraskning. Gick in på Facebook där Malin Garhem skriver på min wall:
"GORILLAZ TILL ROSKILDE!!!!!!11111111 JAG AVLIDER POPS!"



Detta är fanimig lika stort som när jag fick reda på att NIN skulle spela förra året. Jag har alltså lyssnat på detta band sedan jag var 12-13 år och det kommer att bli en sann ära att få se detta spektakel live. Göttiga animationer, asnice låtar och en sjuhelvetes konsert att se fram emot.

I'm comin' home, Roskildefestival.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill verkligen dit! ÅHHHH